תפריט סגור

שישי ה-12.2.16 – מהפכת מכרז הנגב המערבי יוצאת לדרך! בחודש מאי, המפכה תגיע גם לשירות העירוני באשקלון.

במכרז הנגב המערבי חלה מהפכה של ממש. משירותי תחבורה ציבורית מיושנים שאינם תואמים את צרכי התושבים ואינם מגיעים למושבים וקיבוצים רבים לתחבורה ציבורית איכותית, עם שירות עירוני, פרברי-כפרי ובין עירוני. שירות המגיע אל תחנות הרכבת הקרובות ואל מרכזי הערים הקרובות.

במסגרת המכרז נקבעו מסלולי קווים דו כיווניים. במסלול זה הנוסע יודע מתי האוטובוס יוצא מהעיר בה הוא נמצא לעומת קווים מעגליים שתחנת המוצא שלהם והתחנה הסופית היא אותה התחנה. קווים כמו קו 33 בין באר שבע לאופקים שמתחיל את נסיעתו בבאר שבע ומסיים את נסיעתו באופקים – לא עוד. כל הנסיעות בכיוון הנסיעה לבאר שבע תחלנה באופקים, מספר הקו ישונה ל330 ויופעל קו נוסף לבאר שבע דרך אונ' בן גוריון ובית החולים סורוקה – קו 332.

במסגרת החידושים, חל שיפור בקשר בין שדרות ומכללת ספיר לאשקלון באמצעות נסיעה ישירה דרך צומת יד מרדכי בקווים שונים לרבות 363,365,366, בין אשדוד למכללת ספיר ע"י קו 465 החדש, הפעלת קו ישיר ללא תחנות ביניים בין אשקלון לבאר שבע (קו 464), שירות מהיישובים הכפריים בסביבת אשקלון אל תחנת הרכבת באשקלון, מכללת אשקלון והתחנה המרכזית באשקלון. שירות חדש יופעל בין נתיבות לבאר שבע, כך תושבי נתיבות לא יהיו תלויים בקווים היוצאים לדרכם מת"א, אשקלון או שדרות בדרכם לבאר שבע. ביישובי המועצה המקומית מרחבים ובאשכול יופעל שירות חדש אל/מ תחנת הרכבת באופקים. שירות דומה יופעל באיזורים הכפריים בסביבת קרית מלאכי וקרית גת אל מסוף קסטינה ואל תחנת הרכבת בקרית גת והתחנה המרכזית בקרית גת, כך גם באיזורים הכפריים שמסביב לשדרות ונתיבות.

כל חוזי הנסיעות של אגד תעבורה (כרטיסיות, חופשי שבועי, חופשי חודשי וכרטיסי חופשי לסטודנט) יהיו תקפים דן בדרום לתקופה מוגבלת של מספר חודשים. לאחר שנוסע מסיים את חוזי הנסיעות הטעונים בכרטיס הרב קו שלו, לא תינתן אופציה לטעינת כרטיסיות נוספות עקב מעבר לשימוש בחוזה הארצי – ערך צבור. טעינת חופשי יומי,שבועי וחודשי תמשיך להתקיים כרגיל, כנ"ל לגבי כרטיסים תקופתיים לסטודנט (חופשי סמסטריאלי/שנתי).

התשלום יבוצע מעתה באמצעות ערך צבור. משתמשי קווי מטרופולין ואגד בוודאי מכירים את חוזה התשלום העונה לשם "ערך צבור". מדובר בחוזה פשוט, קל ונוח לשימוש אשר מעולה הן למשתמשים קבועים והן למשתמשים מזדמנים. גולת הכותרת הא שמדובר בחוזה ארצי, הניתן לשימוש בכמעט כל מפעילת תחבורה ציבורית בישראל, בקרוב גם ברכבת ישראל. שנית, סכומי הטעינה קבועים ועומדים על 30,50,100 ש"ח. על כל טעינה מקבלים תוספת כספית בהתאם לפרופיל הנוסע (התוספת מגלמת את ההנחה המגיעה לכל נוסע). כך, נניח ואדם מסויים נוסע מידי פעם בין אשקלון לשדרות ומידי פעם בין אשקלון לבאר שבע ופעם בכמה חודשים נוסע לת"א ומשתמש בתחבורה עירונית בגוש דן – הוא יוכל להשתמש בערך הצבור לכל הנסיעות הללו. כל שעליו לעשות זה לטעון את כרטיס הרב קו, להודיע לנהג את יעד הנסיעה וזהו, סכום הנסיעה ירד מיתרת הערך הצבור שברב קו.

כל נוסע יוכל להצטייד במכשיר לטעינת רב קו מהבית (בחיבור למחשב) או להשתמש באפליקציית HopON לטעינת הרב קו בערך צבור. באמצעות ההתקן המתחבר למחשב ניתן לטעון גם חוזים תקופתיים (חופשי יומי/שבועי/חודשי).

אנו ממליצים ללמוד את השינויים, להכיר את הקווים החדשים בwww.bus.gov.il (יש לבחור תאריך מתאים) ובאתר דן בדרום