תפריט סגור

רפורמת התעריפים - תגובה לתקשורת

"תחבורה בדרך שלנו": רפורמת התעריפים אותה מחיל כעת משרד התחבורה, לראשונה גם בפריפריה, לא נותנת מענה לתושבים כנדרש. קידום הליך של שקיפות מצד משרד התחבורה, היה מונע את הכאוס המתמשך בנושא

ב"תחבורה בדרך שלנו" – ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, מגיבים להודעת שר התחבורה כי מדובר במענה חלקי, היות והשינוי חל בהוספת כרטיסים תקופתיים בלבד ושיוכם של היישובים למטרופולינים תחבורתיים. אין כל התייחסות לתיקון עיוותים ב"תעריפי הנסיעה הבודדת", עליהם הלינו תושבים רבים בפריפריה: "אנו דורשים ליישם בפועל את מדיניותה המוצהרת של הרשות לתחבורה ציבורית לקיום שולחנות עגולים עם נציגי הציבור כדי לצמצם ליקויים ותקלות."

לדברי מנכ"ל הארגון, איתי חיים: "צעד זה היה צריך להתרחש ב-1 בינואר, בעת יישומה של 'הרפורמה בתעריפים'. למרות תחושתנו כי חלק מטענותינו לשילוב הפריפריה התקבלו ועל כך הברכה, לא מובן מדוע נאלצנו להיאבק עליו, הן במענה לערים קרית גת ועפולה, המשמשות ערי מחוז ומרכזים תחבורתיים אזוריים והן במענה להתיישבות הכפרית ביישובי הגליל המזרחי והעליון ואת שיוכם הטבעי של ישובי גוש שילה שבשומרון למטרופולין ירושלים. מענה מאוחר זה הוא בבחינת טוב מאוחר מלא כלום; אך עדיין לא ניתן מענה הולם עבור יישובי הר-חברון, שגם לגביהם פנה הארגון, למתן אפשרות בחירה של התושבים במרחב בין מטרופולין ירושלים למטרופולין באר שבע, בדומה למענה המשולב שניתן לעיר מודיעין בינואר ולעיר קריית גת החל מאפריל."

לדברי אביעד מרדכי, מנהל סניף צפון בארגון: "הבשורה של משרד התחבורה לשילוביות רכבת העמק בכרטיסים התקופתיים החדשים לתושבי עפולה והעמקים, היא בבחינת 'נתינת אגוזים למי שאין לו שיניים'. מצופה ממשרד התחבורה להקשיב לצרכי הפריפריה ולתקן עיוותים קיימים. לא יתכן והנוסעים בין עפולה לטבריה, יאלצו גם לאחר הרפורמה לבחור האם לנסוע בקו 30 בחברת סופרבוס, שבה הנסיעה בכיוון אחד זולה יותר, 14 ₪ בלבד, לעומת נסיעה בקו 541 באגד, שעלותה 21.5 ₪. תושבי כפר תבור ימשיכו לשלם 7.4 ₪ לעפולה בחברת סופרבוס ואילו בחברת אגד, סכום כמעט כפול, כ-14.5 ₪!"

ב"תחבורה בדרך שלנו" קוראים לשר התחבורה להורות באופן מיידי על תיקון עיוותי התעריפים במחיר הנסיעה הבודדת ולתקן תקנה כנדרש ולא באמצעות צו, כפי שהורה על כך סמוך לביצוע רפורמת התעריפים ב-1 בינואר, לאחר שהתגלה כי הרשות לתחבורה ציבורית ביצעה העלאה בתעריפים של חלק מהכרטיסים התקופתיים.

בארגון מצביעים היום על כך, שאילו משרד התחבורה היה מיישם מדיניות עקבית של שולחנות עגולים כבר בשלבי תכנון הרפורמות או ביצוע המכרזים, הייתה נמנעת סאגה מיותרת של טיפול ומענה חלקי ובדיעבד במקרה זה, כמו גם במקרים רבים אחרים. בכירי המשרד חייבים לקבוע וליישם מדיניות שולחנות עגולים באופן שיטתי, למען כלל הנוסעים ולטובת שיפור מצב התחבורה בישראל.

אזכורים בתקשורת

הזן את כתובת הדואר האלקטרוני שלך כדי להירשם לאתר ולקבל הודעות על פוסטים חדשים!

הצטרפו ל 595 מנויים נוספים